Aron Samuelsson till Spotlight – leder nytt team inom tech och B2B
Efter rekordhösten 2020 förstärker nu kommunikationsbyrån Spotlight sin laguppställning med två nya rekryteringar - Aron Samuelsson, tidigare kommunikationschef på Telenor, och Erik Elowsson, PR-konsult från Andreasson PR.
Aron Samuelsson har mångårig erfarenhet av strategiskt och integrerat kommunikationsarbete från bland annat rollen som kommunikationschef på Telenor Sverige och som PR-konsult på Springtime. Han kommer att leda Spotlights tech- och B2B-team samt sitta i byråns ledningsgrupp. Erik Elowsson kommer att ingå i Arons team. Erik kommer senast från Andréasson PR där han arbetat med kunder inom tech och B2B.
Vi är väldigt glada att kunna välkomna Aron och Erik till Spotlight, båda tillför värdefulla erfarenheter och kompetens som stärker vårt erbjudande inom B2B och Tech, säger Axel Lagerbielke, vd och grundare på Spotlight PR.
Samtidigt fortsätter Spotlight utveckla sitt erbjudande inom affärsdrivande kommunikation med fokus på att integrera kreativ kommunikation i förtjänade och egna kanaler med digital marknadsföring.
Att lyckas skapa kommunikation som både bidrar till att bygga varumärke och driva sälj blir allt viktigare, så Spotlights erbjudande ligger helt rätt i tiden Jag är stolt, glad och tacksam över förtroendet att bidra till Spotlights utveckling och få leda ett team av väldigt duktiga medarbetare, säger Aron Samuelsson.
Hösten 2020 var ett starkt halvår för Spotlight som växte med 10 procent.
Vi har ambitioner att fortsätta växa och rekrytera branschens bästa talanger; personer som vill utvecklas tillsammans med Spotlight både personligen och genom våra uppdrag, säger Axel Lagerbielke, vd och grundare på Spotlight PR.
Spotlights kunder inom Tech & B2B inkluderar bland annat Adobe, Citrix, Panasonic och industrikoncernen Bergman & Beving.
Om Spotlight
Spotlight är en kommunikationsbyrå som är specialiserad på affärsdrivande kommunikation med fokus på thought leadership och integrerade kampanjer. Byrån grundades 2005 och har idag 21 medarbetare. Under hösten 2017 startades systerbyrån Dper som är specialiserad på digital marknadsföring.