Coca-Cola AB väljer Spotlight som ny kommunikationsbyrå
Efter en rad lyckade projekt tillsammans väljer Coca-Cola AB att inleda ett löpande samarbete kommunikationsbyrån Spotlight. Samarbetet gäller bland annat integrerade kampanjer samt PR och kommunikationsrådgivning på den svenska marknaden.
– Vi har jobbat med ett dedikerat team hos Spotlight vid flera stora projekt under det senaste året. Tillsammans har vi nått otroligt fina resultat. Nu tar vi nästa steg och intensifierar vårt samarbete, säger Frida Keane, kommunikationsdirektör på Coca-Cola AB.
Spotlight och Coca-Cola AB har jobbat tillsammans med ett flertal stora projekt under året. Bland annat med världslanseringen av övergången till 100 procent återvunnen plast för alla PET-förpackningar som produceras i Jordbro, årets 100-årsjubilerande julkampanj samt lanseringen av Coca-Cola European Partners nya klimatstrategi.
–Coca-Cola AB ansvarar för marknadsföringen av några av världens mest kända och älskade varumärken. Vi är otroligt stolta och glada över att få förtroendet att jobba vidare med det svenska teamet och göra integrerad kommunikation som har kraft att förändra och inspirera, säger Robin Kvarnström, teamchef på Spotlight.
Spotlight jobbar sedan tidigare med Coca-Cola European Partners i Sverige som producerar, distribuerar och säljer kolsyrade drycker, vatten, kaffe, juicedrycker och sportdrycker.
– Jag ser det som ett stort och viktigt steg för oss som byrå att Coca-Cola AB väljer att inleda ett löpande samarbete för integrerade kommunikationstjänster. Det är ett bevis på att vi har ett väl sammansvetsat team som kan hjälpa våra kunde med komplexa kommunikationsutmaningar, säger Axel Lagerbielke, VD på Spotlight.
Kärnteamet hos Spotlight består av:
Robin Kvarnström, Kundansvarig
Josefina Motin, Projektledare
Simon Zingerman, Art Director
Ola Söderlind, Mediespecialist
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Axel Lagerbielke
axel.lagerbielke@spotlightpr.com
070 884 56 56
Frida Keane
Kommunikationsdirektör, Coca-Cola AB
keane@coca-cola.com
072 147 02 40
Om Spotlight
Spotlight är en kommunikationsbyrå specialiserad på affärsdrivande kommunikation med fokus på thought leadership och integrerade kampanjer. Byrån grundades 2005 av Axel Lagerbielke och Johan Wetterqvist och har idag drygt 20 medarbetare. Under hösten 2017 startades systerbyrån DPER som är specialiserad på digital marknadsföring. För ytterligare information, besök gärna spotlightpr.se.
Om Coca-Cola AB
Coca-Cola AB ansvarar för marknadsföringen av några av världens mest kända varumärken av icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Varumärkena i den svenska produktportföljen är Coca-Cola®, Fanta®, Sprite®, MER®, Bonaqua®, Powerade®, Fuzetea®, Glacéau Smartwater®, Chaqwa® och Royal Bliss®. I Jordbro utanför Stockholm producerar Coca-Cola European Partners Sverige AB cirka 1,4 miljoner liter dryck varje dag. Coca-Cola i Sverige har ett åtagande att minska det tillsatta sockret med 15 procent i produktportföljen till 2025. Coca-Cola i Sverige har under 2020 gått över till 100 procent återvunnen plast för hela den lokalproducerade PET-portföljen. För ytterligare information, besök gärna coca-cola.se.