Annonsering på LinkedIn

Nå framtida kunder på världens största yrkesnätverk

LinkedIn är unik bland de stora sociala medieplattformarna då det är ett yrkesnätverk. Detta gör att annonsering på LinkedIn är extra träffsäker för B2B-marknadsföring men även när det gäller att hitta nya medarbetare. LinkedIn Ads erbjuder kraftfulla möjligheter att inrikta sin marknadsföring mot bland annat företag, jobbtitel och bransch.

Så här jobbar vi
med LinkedIn Ads

Vill ni ha hjälp med marknadsföring på LinkedIn? Då har ni kommit helt rätt! Så här jobbar vi med annonsering på LinkedIn:

  1. Målsättning

    Ett samarbete med oss börjar alltid med att vi tillsammans bestämmer en målsättning med annonseringen. Är syftet att öka er varumärkeskännedom, hitta nya medarbetare eller vill ni få fler leads? Och vad får i så fall ett lead kosta?

  2. Målgruppsanalys

    När målsättningen är på plats analyserar vi vilka målgrupper vi ska rikta annonseringen mot. Det görs bland annat utifrån utbildning, jobbtitel, företag, ålder och intressen. Vi säkerställer även att ni har LinkedIn Insight Tag installerat på er webbsajt för utökade spårnings- och målgruppsmöjligheter.

  3. Löpande optimering

    När annonseringen är igång testar vi löpande era annonser utifrån prestation, optimerar budnivåer och fördelar budgeten efter de bäst presterande kampanjerna, målgrupperna och annonserna. Och testar nytt. Igen och igen.

  4. Rapportering

    Vid varje uppföljning rapporterar vi tydligt hur det har gått och vad vi förslår framåt. Däremellan har ni alltid tillgång till en dashboard, där ni kan följa hur det går med annonseringen.

Så kommer du igång

Första steget är att berätta för oss vilka du vill nå. Vi återkommer med förslag på strategi, målgruppens storlek och uppskattade kostnader. Om du önskar snabb och konkret feedback kan du även ge oss access till befintlig annonsering. Kontakta oss idag för att komma igång!

Kundcase

Läs om hur vi på Spotlight tillsammans med Paradox Museum, ett interaktiv museum i Stockholm, marknadsfört museet mot både privatpersoner och företag. Ta del av caset.

 

Kontakt: LinkedIn-annonsering

Verkar annonsering på LinkedIn intressant för er eller har ni fler frågor om plattformen? På Spotlight står vi redo att hjälpa er. Kontakta oss idag om ni vill veta mer!

Relaterade case

Breddad försäljning – Fotografiska

Breddad försäljning – Fotografiska

Försäljningsoptimering – Hansen & Jacob

Ökad digital konvertering – Eksjöhus

Ökad digital konvertering – Eksjöhus

 

Relaterade insikter

3 tips – så ökar du din försäljning i digitala kanaler!

3 tips – så ökar du din försäljning i digitala kanaler!

Handeln förändras. Igen.

Handeln förändras. Igen.

Öka försäljningen med hjälp av en släkting

Öka försäljningen med hjälp av en släkting