Annonsering på TikTok

Nå nya målgrupper på ett av de just nu mest populära sociala nätverken

TikTok har snabbt blivit en av de största sociala medierna och är en plattform som skapar enormt engagemang bland dess användare.

Med över en miljard användare över hela världen erbjuder annonsering på TikTok en enorm räckvidd till en ofta konkurrenskraftig kostnad. TikTok används av personer i alla åldrar även om de fortsatt är extra stora i åldersgruppen unga vuxna.

Så här jobbar vi
med TikTok Ads

Vill ni ha hjälp med marknadsföring på TikTok? Då har ni kommit helt rätt! Så här jobbar vi med annonsering på TikTok:

  1. Målsättning

    Ett samarbete med oss börjar alltid med att vi tillsammans bestämmer en målsättning med annonseringen. Är syftet att öka er varumärkeskännedom, få mer trafik, öka nedladdningarna av er app eller vill ni hitta nya kunder? Och vad får detta i så fall kosta?

  2. Målgruppsanalys

    När målsättningen är på plats analyserar vi vilka målgrupper vi ska rikta annonseringen mot. Det görs bland annat utifrån intressen, beteenden, ålder, kön och geografisk plats. Vi säkerställer även att ni har TikTok-pixel installerad på er webbplats för utökade spårnings- och målgruppsmöjligheter.

  3. Annonsmaterial och videos
    Vi hjälper till att ta fram annonsmaterial som lämpar sig för TikTok. Antingen genom att filma själva, guida er i produktionen eller genom att anlita innehållsskapare. TikTok kräver ett kreativt och autentiskt tilltal för att engagera användarna, och vi ser till att materialet anpassas för att maximera er närvaro på plattformen.

  4. Löpande optimering

    När annonseringen är igång testar vi löpande era annonser utifrån prestation, optimerar budnivåer och fördelar budgeten efter de bäst presterande kampanjerna, målgrupperna och annonserna. Och testar nytt. Igen och igen.

  5. Rapportering

    Vid varje uppföljning rapporterar vi tydligt hur det har gått och vad vi föreslår framåt. Däremellan har ni alltid tillgång till en dashboard, där ni kan följa hur det går med annonseringen.

Så kommer du igång

Första steget är att berätta för oss vilka du vill nå. Vi återkommer med förslag på strategi, målgruppens storlek och uppskattade kostnader.

Om du önskar snabb och konkret feedback kan du även ge oss access till befintlig annonsering. Kontakta oss idag för att komma igång!

Kundcase

Läs om hur vi på Spotlight tillsammans med Paradox Museum, ett interaktiv museum i Stockholm, marknadsfört museet mot Stockholmare och turister, på bland annat TikTok. Ta del av caset.

Vad är TikTok Ads?

TikTok Ads (eller TikTok for Business) är en annonsplattform där du kan annonsera på TikTok – ett av världens nu största sociala nätverk. TikTok erbjuder en spännande möjlighet att kostnadseffektivt nå ut till en stor och engagerad målgrupp. För många annonsörer är TikTok optimalt om du vill nå unga vuxna till en relativt låg kostnad jämfört med andra sociala medieplattformar.

På TikTok kan du rikta in din annonsering utifrån bland annat ålder, kön, intresse, geografi och beteenden. TikTok erbjuder även flera olika spännande annonsformat, och vilka du ska välja av dessa beror delvis på din målsättning med annonseringen.

 

Kontakt: TikTok-annonsering

Verkar annonsering på LinkedIn intressant för er eller har ni fler frågor om plattformen? På Spotlight står vi redo att hjälpa er. Kontakta oss idag om ni vill veta mer!

Relaterade case

Breddad försäljning – Fotografiska

Breddad försäljning – Fotografiska

Försäljningsoptimering – Hansen & Jacob

Ökad digital konvertering – Eksjöhus

Ökad digital konvertering – Eksjöhus

 

Relaterade insikter

3 tips – så ökar du din försäljning i digitala kanaler!

3 tips – så ökar du din försäljning i digitala kanaler!

Handeln förändras. Igen.

Handeln förändras. Igen.

Öka försäljningen med hjälp av en släkting

Öka försäljningen med hjälp av en släkting