Mathem väljer Spotlight
Mathem, Sveriges ledande matbutik på nätet, har efter en upphandling valt Spotlight som kommunikationspartner inom PR-området. Spotlights uppdrag blir att stärka MatHems varumärke och stimulera försäljning mot framför allt B2C-segmentet.
- Vi letade efter en långsiktig PR-partner som kunde stötta oss med idéer, planering och genomförande av aktiviteter inom framförallt marknads-PR. Spotlight visade snabbt den kreativitet, strategiska höjd och affärsförståelse som vi sökte, säger Lotta Olofsson, kommunikationschef på Mathem.
Mathem säljer framför allt dagligvaror, men kompletterar även sortimentet med exempelvis köksutrustning och heminredning från Clas Ohlson, samt inom kort även med apoteksvaror och receptbelagd medicin från Kronans Apotek.
- Idag når Mathem mer än hälften av Sveriges hushåll, men fortfarande är det många potentiella kunder som inte känner till deras breda erbjudande. Det ska vi ändra på. Vi kommer bland annat att på olika sätt lyfta Mathem som ett bekvämt och smart alternativ till fysiska dagligvarubutiker. Ett alternativ som helt enkelt ger människor mer frihet att leva, säger Axel Lagerbielke, vd på Spotlight.
Arbetsgruppen på Spotlight består av Axel Lagerbielke, Isadora Cugler, Stefan Rydén, Karl Nelson och Ola Söderlind.