Pergo väljer Spotlight

Den skandinaviska golvtillverkaren Pergo har valt Spotlight som ny PR- och contentbyrå i Norden efter en upphandling. Uppdraget består av att lyfta fram Pergos design och slitstarka golv främst med hjälp av PR, men även genom content och influencer-samarbeten.  

Uppdragsgivare är Lena Dalling, Global Brand Manager och Jennie Salinder, Global Brand Communicator.  

– Vi ser stora möjligheter att ytterligare stärka vårt varumärke i Norden, menar Lena Dalling. En viktig del i vår kommunikation är att hjälpa konsumenterna att välja slitstarka och hållbara golv, och därmed minska behovet av onödiga renoveringar.  

Pergo härstammar från Perstorp AB som uppfann laminatgolvet redan 1977. Idag tillverkar Pergo allt ifrån laminatprodukter till vinyl- och trägolv.  

– Vi valde Spotlight bland annat då de visade prov på god förståelse för oss och vår marknad samt hade kreativa idéer som låg väl i linje med vår strategi, säger Jennie Salinder.

Samarbetet med Spotlight startar omgående.  

– Pergo som varumärke har stor potential. Vi ser fram emot ett spännande och roligt samarbete, säger Frida Jeppsson, projektledare på Spotlight.  

Arbetsgrupp hos Spotlight 
Frida Jeppsson 
Paulina Kragh 
Tove Gross 
Simon Zingerman 
Karl Nelson  
Isadora Cugler 
Johan Wetterqvist 

Föregående
Föregående

3 spaningar från Almedalen 2024: AI-tjat, säkerhetsoro och mingelprio

Nästa
Nästa

Så blir thought leadership ett smart säljverktyg