Allt är inte skit i Almega Serviceföretagens nya kampanj

Almega Serviceföretagen släpper nästa del i reklamkonceptet ‘Ett Riktigt Viktigt Jobb’, framtagen tillsammans med Spotlight. Med uppgift att höja statusen för serviceyrken inom städ, Facility Management och sanering blir detta den tredje filmen i ordningen – Allt är inte skit. 

I fyra år har Almega Serviceföretagen tillsammans med Spotlight arbetat för att höja städbranschens status och dess medarbetare. Med insikten om att yrkesutövarna, som bland annat innefattar städare och sanerare, uppfattas att ”bara jobba med smuts”, har filmen som uppgift att tvätta bort den förlegade bilden på städyrket och istället visa hur branschen utvecklats, lyfta städ- och servicemedarbetarnas samhällsbärande roll, liksom den emotionella funktion yrket har. 

– Det har varit en lång och detaljerad process i att hitta rätt tonalitet, få fram rätt budskap och att framför allt få städarna och sanerarna att känna hur viktiga de är för samhället. Nu ser vi också resultaten av kampanjen, bland annat genom de positiva reaktioner våra medlemmars anställda fått, vilket lett till att de blivit ännu lite stoltare över sitt yrke. Det är jag jäkligt stolt över, Ett Riktigt Viktigt Jobb är min lilla bebis, säger Michelle Jacobsson, kommunikationsansvarig, Almega Serviceföretagen 

– Filmen handlar om empati och medmänsklighet i det lilla, men som gör så stor skillnad i det stora. Där närvaro och delaktighet möjliggör för mänskliga möten och förståelser för varandra. Något som Almega Serviceföretagens medlemmar bidrar med, utöver rengöring och annan service, säger Karl Nelson, kreatör på Spotlight. 

"Ett Riktigt Viktigt Jobb”-kampanjen – som hittills levererat mycket positiva resultat - fortsätter med start den 18 november och rullar i en första omgång fram till början av 2025. Huvudmedia är annonsering i sociala kanaler i kombination med videoannonsering på Youtube.

Filmen är framtagen av Spotlight i samarbete med produktionsbolaget tinker, tailor. 

 

Vill du veta mer om vårt erbjudande?

Föregående
Föregående

Därför kan du inte alltid lita på din digitala marknadsföringsbyrå

Nästa
Nästa

Våga mera för att influera: 6 tips för lyckade samarbeten