Annonsering på Facebook och Instagram

Paid Social

Intresserad av att ta din marknadsföring till nästa nivå med annonsering på Metas plattformar, Facebook och Instagram?

På Spotlight har vi certifierade experter inom annonsering på Meta.

Fem anledningar till att annonsera på Meta

  1. Facebook och Instagram är två av de sociala medieplattformar som svenska konsumenter använder allra mest.

    Enligt en rapport från Svenskarna och internet (2023) använder 7 av 10 svenskar Facebook, medan 6 av 10 svenskar använder Instagram. Varannan svensk använder Facebook och Instagram varje dag. Det finns därför en enorm potential för företag att nå sin målgrupp på dessa plattformar.

  2. Med annonsering på Meta når vi de personer du vill nå.

    Genom att utnyttja data om användarnas intressen, beteenden, demografi och geografi kan du skapa relevanta annonser som når just din målgrupp. 

  3. Facebook och Instagram är visuella plattformar

    Det är perfekt för företag som vill marknadsföra sina produkter eller tjänster med bild och video. Det finns även en mängd olika annonseringsformat. Förutom bild och video kan du skapa karusell- och direktupplevelser, samt reels och katalogannonser.

  4. Meta är oftast väldigt kostnadseffektivt

    Här har du som företag möjlighet att betala endast när användare interagerar med era annonser. Genom att skapa lockande annonser engagerar vi din målgrupp, ökar varumärkesmedvetenheten, bygger lojalitet och driver konverteringar.

  5. Mätbara resultat!

    Genom att använda Metas egna analysverktyg och förstås verktyg som Google Analytics kan vi spåra olika nyckeltal såsom räckvidd, klick, konverteringar och ROI. Detta möjliggör att vi kontinuerligt optimerar dina annonser för att maximera dessas effekt. 

Vad kostar det att annonsera på Meta? 

Jämfört med många andra kanaler är kostnaderna för att nå din målgrupp ofta något lägre på Meta. Här når vi för relativt lite pengar den målgrupp du vill nå! Vill du ha ett estimat? Kontakta oss så tittar vi på det.

Kundcase

Läs om hur vi på Spotlight tillsammans med Hansen & Jacob, ett varumärke för exklusiva herrkläder, vänt en e-handel som gick med förlust till en som går med vinst. Ta del av caset.

Annonsera i andra kanaler?

Läs gärna om hur vi arbetar i andra kanaler - annonsering på LinkedIn, och annonsering på TikTok

 

Kontakt: Facebook och Instagram

Verkar annonsering på Facebook och Instagram intressant för er eller har ni fler frågor om plattformarna? På Spotlight står vi redo att hjälpa er. Kontakta oss idag om ni vill veta mer!

Relaterade case

Breddad försäljning – Fotografiska

Breddad försäljning – Fotografiska

Försäljningsoptimering – Hansen & Jacob

Ökad digital konvertering – Eksjöhus

Ökad digital konvertering – Eksjöhus

 

Relaterade insikter

3 tips – så ökar du din försäljning i digitala kanaler!

3 tips – så ökar du din försäljning i digitala kanaler!

Handeln förändras. Igen.

Handeln förändras. Igen.

Öka försäljningen med hjälp av en släkting

Öka försäljningen med hjälp av en släkting